هفت چاکرا چیست؟

چاکرا های اصلی، اعضای حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می کنند و به آنها انرژی می بخشند. چاکرا های اصلی همچون نیروگاه هایی هستند که در صورتی که درست کار نکنند، باعث تضعیف و بیمار شدن اعضای حیاتی می شوند، چراکه به منظور درست کار کردن انرژی حیاتی کافی را ندارند. بدن ما انسان ها شامل انرژی های مثبت و منفی است. به طور معمول سمت راست بدن حاوی انرژی مثبت و سمت چپ بدن حاوی انرژی منفی می باشد. این انرژی ها بر مسیر چرخش چاکراها نیز تاثیر گذار هستند. هر چاکرا نام و رنگ به خصوصی دارد که به طور مارپیچ از مرکز آن به سمت بیرون در جرکت می باشد و به یک یاز رنگ های رنگین کمان مربوط می باشد. از سالیان بسیار دور چاکراها در مشرق زمین شناخته شده و تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرند.

چاکرا

معرفی چاکراها

انواع هفت چاکرا به همراه ویژگی های منحصر به فرد هر کدام به ترتیب زیر می باشند:

چاکرای ریشه ( چاکرا مولادهارا ) :

چاکرای ریشه ای مسدود شده می تواند به صورت مسائل جسمی مانند آرتروز ، یبوست و مشکلات مثانه یا روده بزرگ یا از لحاظ عاطفی از طریق احساس عدم امنیت در امور مالی یا نیازهای اساسی و رفاه ما آشکار شود. وقتی در یک راستا و باز باشد ، از نظر جسمی و عاطفی احساس امنیت خواهیم کرد.

جنسی ( چاکراسوادهیستانا) :

مشکلات مربوط به این چاکرا را می توان از طریق مشکلات ارگانهای مرتبط ، مانند عفونت های دستگاه ادراری ، کمردرد و ناتوانی در بدن مشاهده کرد. از نظر احساسی ، این چاکرا به احساس ارزشمندی ما و حتی به طور خاص تر ، ارزش داشتن خود در پیرامون لذت ، جنسیت و خلاقیت متصل است.

خورشیدی (چاکرا مانی پورا ) :

انسداد در چاکرای سوم اغلب از طریق مشکلات گوارشی مانند زخم ، سوزش معده ، اختلالات خوردن و سو هاضمه احساس می شود. این چاکرای قدرت شخصی ما به معنی عزت نفس و اعتماد به نفس ما است.

قلب (چاکرا آناهاتا ) :

انسداد در چاکرای قلب ما می تواند در سلامت جسمی ما از طریق مشکلات قلبی ، آسم و مشکلات وزن ظاهر شود. این  چاکرا وسط است ، بنابراین پل ارتباطی بین چاکراهای بالا و پایین ما را نشان می دهد ، و همچنین نشان دهنده توانایی ما در دوست داشتن و ارتباط با دیگران است. وقتی از همسویی خارج شود ، می تواند احساس تنهایی ، ناامنی و گوشه گیری کند.

گلو ( چاکرا وشودها ) :

همانطور که انتظار می رود ، این چاکرا به توانایی ما در برقراری ارتباط کلامی مرتبط است. مشکلات صدا و گلو و همچنین هرگونه مشکلی در هر منطقه اطراف آن مانند دندان ها ، لثه ها و دهان می تواند نشانگر انسداد باشد. انسداد یا عدم انطباق را نیز می توان از طریق عدم تسلط در مکالمات ، شایعات ، صحبت بدون فکر و مشکل در گفتن نظرات خود مشاهده کرد. وقتی در تعادل باشد ، با صبر و دقت گوش می دهید و صحبت میکنید و هنگام صحبت اعتماد به نفس پیدا می کنید زیرا می دانید با کلمات خود نسبت به خود صادق هستید

چشم سوم (چاکرا پیشانی آجنا ) :

از آنجا که این چاکرا از نظر جسمی روی سر قرار دارد ، انسداد می تواند به صورت سردرد ، مشکلات بینایی یا تمرکز و مشکلات شنوایی آشکار شود. افرادی که در گوش دادن به واقعیت مشکلی دارند (که به نظر می رسد “همه را می دانند”) یا با شهود خود در ارتباط نیستند نیز ممکن است دچار مشکل باشند. وقتی در یک راستا قرار گرفتند ، تصور می شود که مردم از شهود آنها پیروی می کنند.

فرق سر یا تاج (چاکرا ساهاسرارا ) :

چاکرای تاج با هر چاکرای دیگری (و بنابراین هر عضوی در این سیستم) مرتبط است. بنابراین نه تنها تمام آن اندامها بلکه مغز و سیستم عصبی ما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. این چاکرای روشنگری محسوب می شود و نشان دهنده ارتباط ما با هدف و معنویت زندگی ماست. کسانی که دارای چاکرای تاج مسدود هستند ممکن است تنگ نظر ، بدبین یا لجباز به نظر برسند. هنگامی که این چاکرا باز است ، تصور می شود که به باز نگه داشتن سایر چاکراها کمک می کند و سعادت و روشنگری را برای فرد به ارمغان می آورد.

موفقیت در زندگی وابسته به داشتن اطلاعات ارزشمند از علم روز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *