پوشش عایق بندی نانو چوب

نانو چوب نوعی پوشش عایق بندی است که با ایجاد یک لایه نفوذی روی سطح چوب از سطح آن را در برابر نفوذ رطوبت، آلودگی، نور خورشید و رشد خزه مقاوم می‌کند.

نانو محلول آبگریز چوب پوششی مناسب برای حفظ کیفیت چوب های خام، محصولی مناسب برای حفاظت از صنایع چوب در برابر باران های اسیدی است.

این پوشش که محصولی از دنیای وسیع علم نوین نانو به شمار میرود ،  بدون داشتن خاصیت رزینی و شیمیایی از بافت چوب در برابر نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند و مزیت اصلی آن ایجاد آب گریزی همراه با عدم ایجاد تغییر رنگ در بافت چوب است.

 با دانستن اطلاعات ارزشمند از علم روز می توان به موفقیت در زندگی دست یافت.

نانو چوب

نانو چوب چیست؟

سطح آبگریزی به عنوان بهترین روش برای حفاظت از چوب، از تجزیه آن در برابر قارچ، کپک، جلبک و حشرات محافظت می‌کند. این روش جادویی با نفوذ به حفره‌های چوب، از ورود رطوبت و مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. این محلول حفاظتی کاملاً بدون استفاده از زیست کش‌ها و حشره‌کش‌ها اثرگذاری دارد. گاهی موادی که برای زیست کش‌ها و حشره‌کش‌ها استفاده می‌شوند، سمی هستند و به‌دلیل اثرات زیان‌بار بر روی انسان، حیوانات و گیاهان، استفاده از آن‌ها ممنوع شده‌است. از این‌رو، استفاده از محافظ‌های سطح آبگریزی که پس از خشک شدن هیچ اثر زیان‌باری برای انسان، حیوانات و گیاهان ندارد، امروزه ضروری می‌باشد. با بهره‌گیری از این روش‌ها، چوب‌ها می‌توانند به‌طور موثری از عوامل آب و هوایی و حشرات آسیب‌زننده محافظت شوند و ماندگاری و عمر مفید آن‌ها افزایش یابد.

ویژگی ها

این محصولات با قابلیت نفوذ پذیری بالا روی سطوح چوبی عمل کرده و یک لایه محافظتی در حد نانومتر ایجاد می‌کنند که سطوح چوب را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌سازد. آن‌ها بدون تغییر رنگ بافت چوب، سطح آن را کاملاً آب‌گریز می‌کنند. با استفاده از این محصولات بر روی چوب‌های ترموکار شده در نمای ساختمان و همچنین چوب‌های مورد استفاده در کف، این سطوح دیگر کثیف نمی‌شوند و هیچ گونه آلودگی را جذب نمی‌کنند.

علاوه بر این، این محصولات از تغییر رنگ چوب ناشی از باران و آلودگی‌های هوا جلوگیری می‌کنند. ویژگی نانومتری این محصولات باعث می‌شود که سطوح چوبی مورد نظر در برابر رطوبت و آب مقاوم شوند و در مقابل حوادث ناشی از باران‌های اسیدی کاملاً آب‌گریز باقی بمانند. همچنین، از جمله ویژگی‌های دیگر این محصولات می‌توان به مقاومت چوب در برابر هوازدگی و تخریب زیستی اشاره کرد. با استفاده از این محافظت‌ها، عمر طولانی چوب حفظ می‌شود و خرابی‌های ناشی از عوامل زیستی به حداقل می‌رسد.

مزایا

استفاده از نانو چوب امروزه مزایای زیادی را برای افرادی که کارشان با انواع چوب هست، به همراه داشته، یکی از مهم‌ترین مزایای این محصول ، این است که این مواد به هیچ عنوان ظاهر چوب را تغییر نمی‌‌دهد. برخی از مزایای استفاد از نانو چوب در یک نگاه:

نانو چوب

کاربرد پوشش نانو چوب

روش اجرا این پوشش آبگزیز

قبل از روش اجرا پوشش آبگزیز نانو چوب توجه داشته باشید که قبل از اجرا؛ سطح چوب کاملا تمیز شود و هیچ گونه آلودگی مثل گرد و خاک نداشته باشد، پوشش نانو یابد، به صورت یک نواخت روی سطح چوب اسپری می‌شود. و بعد از اجرای نانو تا ۲۴ ساعت هیچ گونه رطوبتی به سطح نانو شده چوب نرسد. موارد اجرای پوشش آبگریز چوب در یک نگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *