کامیابی چگونه حاصل میشود؟

کامیابی چیست و موفقیت چگونه به دست می آید ؟ این اطلاعات ارزشمند برای موفقیت در زندگی هر فردی مفید خواهد بود.

کارشناسان شوق انگیز، عوامل کامیابی خود را می نمایانند. کامروایان چه سان می اندیشند؟ چه چیزی آنان را به سوی کامیابی راهنمایی می کند؟

کامیابی چیست

راز موفقیت و کامیابی

برای پیدا کردن جواب این پرسش که ها با برخی از کامیاب ترین افراد، در برانگیختن دیگران، یعنی شوق آورترین سخنرانان و نویسندگان پرفروش ترین کتاب های «راز موفقیت»، به گفتگو پرداخته ایم. در زیر، هفت راز کامروایی اینان را ذکر می کنیم:

مسئولیت پذیری در کامیابی

تمام مسئولیت را بپذیرید در صورتی که در جامعه‌ای زندگی می‌کنید و می‌دانید که دیگران (از خانواده تا دولت) دلیل شکست‌ها و عدم پیشرفت شما هستند، افراد موفق هرگز دیگران را مقصر اشتباهات خود نمی‌دانند و حتی به آن فکر نمی‌کنند. آنها درواقع از توان و تلاش خود آگاهی دارند و شعارشان این است: “اگر می‌خواهم پیشرفت کنم، پس من هستم که باید جوابگوی رویدادها باشم”.

هدف داشتن برای کامیابی

زندگی را با هدف پیش ببرید یکی از جوانمردانگی‌هایی که افراد موفق را از دیگران تمایز می‌دهد، وجود هدف در زندگی است و آنچه را انجام می‌دهند، به عنوان دلیلی برای وجودشان در این دنیا می‌بینند. زمانی که با هدفی در زندگی زندگی می‌کنید، انگیزه‌ای برای انجام کارها به خوبی دارید و از کارهای خود لذت می‌برید. افراد دیگر به شما علاقه‌مند هستند چون متعهد و پایبند هستید و تعهدات خود را به خوبی درک می‌کنند.

برنامه ریزی

برنامه‌ریزی کنید تلاش برای دستیابی به اهداف بدون برنامه ریزی، مانند رانندگی از لس آنجلس به دنور بدون داشتن نقشه راه است. زمان، انرژی و هزینه‌ها به هدر می‌روند و احتمالاً قبل از رسیدن به مقصد، از سفر خسته می‌شوید. بنیانگذاران موفق همیشه با داشتن نقشه‌راهی برای رسیدن به اهدافشان، لذت می‌برند و به سرعت به مقصد می‌رسند.

ارزش گذاشتن

به هرچیزی ارزش بدهید شما شاید بخواهید خانه بزرگی داشته باشید، اتومبیل جدیدی بخرید و ثروتمند شوید، اما مشکل اینجاست که همه انسان‌ها به این آرزوها پرداخت می‌کنند. اما افراد موفق می‌فهمند که برای تحقق این رؤیاها چه تلاشی باید انجام دهند و هرگز شکایت نمی‌کنند. آنها به دلیل تلاشی که برای رسیدن به این آرزوها می‌کنند، هرگز پا به عقب نمی‌گذارند.

کارشناسی

تبدیل شوید به کارشناس و کارآزموده یکی از ویژگی‌های مشترک سخنرانان الهام بخش، انگیزه بی‌نظیرشان برای بهتر شدن است و آنها به منظور پیشرفت در مهارت‌هایشان هیچ کاری را از آن خود نمی‌کنند. اگر به تحقق رویاهایتان و پیشرفت در مهارت‌هایتان علاقه‌مند هستید، به عنوان مثال از سخنرانی، یک کارگاه مضحک راه‌اندازی کنید و یک مربی استخدام کنید تا در این زمینه به شما کمک کند و آثار آن را به دیگران نشان دهید تا ببینند که چگونه توانایی‌هایتان را بهبود داده‌اید.

تسلیم ناپذیر

هرگز تسلیم نشوید وقتی به هدفتان متعهد هستید، حتی حق تسلیم شدن هم ندارید. هر کاری که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند، انجام دهید. هر روز، تمام وقتی که دارید را برای دستیابی به اهداف و رؤیاهایتان صرف کنید. از خودتان بپرسید: “آیا این کاری که الان انجام می‌دهم، مرا به هدفم نزدیک می‌کند؟” اگر پاسخ منفی است، کار ضروری را در اولویت قرار دهید.

به فردا نیدازید

کارها را به فردا نندازید لس براون در کتابش “تحقق رؤیاها” روایت می‌کند که در یکی از تماس‌های تلفنی با دوستش به نام ماریتون، ماریتون را متوجه شد و روز بعد متوجه شد که ماریتون درگذشته است. بعداً در حین تمیزکردن دفتر کار ماریتون، به برگه‌هایی با نوشته‌های دستی نمایش نامه برخورد کرد که هیچگاه چاپ نشده بودند. ماریتون تنها کسی بود که اتفاقات را برای لس تعریف کرده بود، اما این را بر روی کاغذ ننوشته بود

به خاطر بسپارید که زندگی، ابدی نیست. اشخاصِ کاملاً کامیاب، به این موضوع واقف اند؛ لیکن به جای این که آن را یأس آور و دردناک تصور کنند، از این دانش، برای پیشرفت و ترقّی سود می جویند. آنها خواسته هایشان را فعالانه و با شور و حرارت دنبال می کنند و رؤیاهایشان را به تحقق می رسانند. شما هم می توانید چنین کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *